Saturday 13 August 2011

nostalgia rayaku ( part 1 )

salam semuanya!
raya bakal tiba lg.
alhamdulilah , jika berkesempatan thun ni aku sambut raya lg.
alhamdulilah...

m'gapa aku ingin kongsikn kisah rayaku ni?
ada sebabnya..antaranya adalah..

1) blog adalah tmpt yg sesuai nk catat segala knangn manis di hari raya.
2) kerana mmg aku nk share pon!
3) ada kisah suka dan duka sewaktu raya.

ok laa korang. 
knangn raya yg ( bg aku ) pling manis adalah aku m'yambut raya dgn arwah aki aku.
aku rapat sgt dgn arwah aki. 
pendek kata , mmg manja habis! 
kiranya aku ni antara cucu k'sayangan arwah.

bila ingat blik , mmg sedih. tengok2 tak sedar air mata dok m'nitik.
aku simpan lg gambar arwah aki. tu laa p'gubat rindu aku kpd dia. 
( moga Allah s.w.t cucuri roh arwah..amin )
waktu abah dan mama accident ( time aku bru je umur nk masuk 3 thun ) , arwah aki dan wan yg jaga aku.
accident itu juga yg m'ragut nyawa arwah adik k'duaku , nor izatul huda bt dzulkfli atau lbih mesra d'pnggil angah. waktu tu , arwah angah bru nk masuk 2 thun.

hanya aku yg tak cedera apa2 dlm accident.
ada hikmahnya Allah s.w.t beri aku peluang kedua utk hdup.
andai kata aku meninggal pd waktu tu , pasti aku tak rasakan yg sekarang ni kn?
sesungguhnya Allah s.w.t itu Maha Pemurah lg Maha Penyayang.

arwah aki meninggal ktika aku bru berusia 12 thun.
bila mama brithu pd aku yg aki dah xde , aku menjerit dan trus lari cri aki.
abah peluk aku sambil nangis. aku still xpercaya yg arwah dah xde.
bila mama dan wan dtg kt aku , barulah aku sedar yg aki dah kembali kpd PenciptaNya.

aidilfitri thun 2003 adalah yg terakhir bersama arwah.
aku ingat lg sampai sekarang yg arwah pesan kt aku suruh belajar elok-elok dan jaga mama dgn abah baik-baik. 
pesanan arwah itu jd kekuatan untukku hingga hari ni.
sesungguhnya aku tak pernah akn arwah kerana aku sgt menyayanginya.
( I miss you so much , my grandfather! )

utk part kedua nostalgia raya ni..akn di critakn next post ye. :)

No comments:

Post a Comment