Tuesday 9 August 2011

DIARI RAMADHAN ( hari k'sembilan )

salam hari selasa!
semua sihat?
alhamdulilah kalau sihat.
kalau xsihat tu ( cm aku ) , makan ubat tau. ( eh bkn ke xbley mkn ke? puasa laa doo! :p )

ok..apa crita hri ni?
hariku bermula dgn mesj berbunyi..
BANGUN S A H U R!
kriman dri seseorg.

ceh..seseorang tu. ayat xboleh blaa.
trus aku bngun. tp just minum air je.
ntah laa rasa dah biasa minum air je time sahur.
si dia ( aikk? bkn xde bf ke? hishh2 musykil2! :p ) xjemu2 
m'girim pesanan tu sejak dua-tiga hri ni.
thnks laa awk. :)

tu pasal sahur.
ni psal pg td.
mood aku tak brapa ok td pg. sgt sedih!
sbb sakit di awal pg.
huhuhu..sabar2. tu dugaan org berpuasa.
at least xde yg tinggal ( gara2 ABC )

ok , aku nk story telling tntng marshanda.
alaaa..pelakon drama indonesia yg famous amous tu.
dia mmg cantik..still muda tp dah pon married.
suaminya juga seorang artis iaitu ben kasyafani.
diorng start knal time sama2 berlakon dlm sinetron SEJUTA CINTA MARSHANDA.
time tu chacha ( nick namenya ) , xde couple tp pnh couple dgn baim wong yg juga berlakon dlm drama tu. 
alhamdulilah , dia kini berjilbab. syukur alhamdulilah..

aku start suka dia time crita Soleha.
best gile crita tu. dia selalu pegang watak bertudung. 
lgpon , dia mmg cantik pon..
dia ni juga penyanyi tau. 
lagu yg pling aku suka.. ketulusan hati dan sejuta cinta.

ok korang..
tu saja catatan hari ni. harap korang rasa happy hari ni.
moga Allah s.w.t sentiasa berada dgn kita saat susah dan senang.
belajar mengingatinya..insyaallah! Allah s.w.t will always beside with us when we get something are difficult and also when we happy.
moga Allah s.w.t sentiasa tetapkan hati dan pelihara iman kita..insyaallah!

saat aku menulis catatan ni pon , aku masih diuji olehNya.
aku redha dan tak pernah lari dari apa yg ditentukanNya.
belajar utk menerima dan ikhlaskannya..
Insyaallah , kamu akan rasa betapa manisnya hidup beragama!
korang patut bangga kerana menjadi seorang Islam!

p/s : aku bukan insan yg sempurna..
aku juga bukan malaikat..
tapi yang aku tahu Allah s.w.t itu telah m'cipta kita ini sebagai manusia sebaik2 kejadian. 
yg penting , kita sentiasa beristiqamah dan redha dgn takdir Allah s.w.t.
kerana DIA lebih mengetahui segala2nya.. :)



No comments:

Post a Comment