Sunday 7 August 2011

DIARI RAMADHAN ( hari k'tujuh )

salam hari ahad!
korang semua sihat?
alhamdulilah..kalau s'siapa yg sihat pd hri ni. 
tp tdk bg aku.

sekali lagi , aku berasa sgt sakit. aku t'paksa m'nipu d'hdapan semua org yg m'genaliku.
t'masuk laa all housemateku.
juga pd fik. 
sekali lagi , aku berpura2 bahagia dan sihat.

buah pinggangku teramat pedih. rasa bagaikan dicucuk.
aku tak berithu pd kedua org tuaku.
aku tdk mhu diorg risau.
biarlah aku tanggungnya sendirian.

mungkin Allah s.w.t ingin m'gujiku.
aku tahu DIA sgt sayangkanku.
DIA tdk mahu aku m'nangis kerana itu.
s'sungguhnya aku sedar semua itu.

pagi tadi , setelah sahur , aku bersama anis , icha , teha , ekin , ulya dan pp berkongsi sedikit 
sebnyk tntng kecelaruan jantina atapun nama lainnya khunsa.
bnyk persoalannya tntng soal ini.
dan aku rasa kasihan terhdap mereka. 

mereka ini perlu dibantu.
jika tdk pun , sekadar doa pun sudah cukup.
kiranya kami buat kuliah subuh laa.
hehe..dah mula terukir senyumku saat ni.

pd ketika aku menulis catatan ni juga , buah pinggangku masih lg sakit.
masih rasa mencucuk.
Ya Allah , aku tahu KAU sayangkanku.
sesungguhnya aku redha jika ini ramadhan terakhirku.

aku ingin mengecap sesuatu dri ramadhan thun ni.
moga Allah s.w.t izinkanku berbuat demikian.
ku redha jika ini takdirku.
ku tidak mahu beri kesedihan kpd org2 yg m'yayangiku.

kerana aku juga amat m'yayangiku.
terutamanya mama , abah , alang dan adik.
aku amat sayangkan diorang.
merekalah jantung hatiku. :)

p/s : sesungguhnya Allah s.w.t yg m'getahui bila saatnya kita kembali kepadaNYA. 
sesungguhnya tiada yang abadi kerana DIA lebih tahu.
*renung-renungkan dan selamat beramal*

No comments:

Post a Comment