Thursday 25 August 2011

nostalgia rayaku ( part 3 )

assalamualaikum! 
lagi b'berapa hari lagi kita akn m'yambut raya!
syukurlah kerana kita ( insyaallah ) b'peluang m'ymbut raya thun ini!
ok2 spt yg d'janjikan , nostalgia raya : part 3 kmbali lg!

scara tiba2 , aku teringat zaman kanak-kanakku. 
jika d'ingat balik , sgt seronok! 
alangkah indah saat itu...
bersama dgn org-org tersayang.

masih ku ingat betapa riangnya saat itu.
bermain2 b'kejar-kejaran sambil main bunga api dan mercun.
org lain dok bakar lemang , aku dgn sepupu2ku dok m'gacau diorg yg tgh bakar lemang.
time bkr mercun , sampai pernah terbakar bju sendri.
xde laa sambil hngus bju tu , tp boley laa.
hahaha..kelakar!

raya kn setahun sekali.
masa ini laa kita nk eratkn silaturrahim antara sesama manusia.
bg aku , sambutan raya ttp meriah mskipun org2 yg aku sygi kini tlhpun m'hadap ILLAHI. 
masa ini laa aku nk jmpa semua saudara-mara yg aku lngsung tk thu dan juga xingt.
duit raya? entah laa. adakah aku akn m'dptnya lg thun ini?
aku pon tak thu.
tp berdasarkn tinjauan yg tlhpon dibuat olehku dan juga alang , berkemungkinan aku bakal dpt duit raya lg. 

hahaha. sudah tntu dri mama dan abah. 
wan aku? owhh , dia akn bg kot.
tp xthu laa brapa.
ahhh xkisah laa. asalkn raya. klo dapat , syukurlah! 
rasa jugak cam bdk2 blik kn meskipun dah masuk usia 19 thun.

aku m'hitung hari utk pulang. tinggal hri esok sahaja lg. 
sudah tak sabar aku nk jmpa familyku. 
nk masak bersama dgn diorg. pasang langsir ramai2. buat kuih raya sama2 sambil b'gosip! haha. xde laa beb..
chill laa! bercerita sambil dok buat kuih raya.
mesti gempak kn? hahaha. ok laa.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!
MAAF ZAHIR DAN BATIN!!!
HATI-HATI DI JALAN RAYA!!!
NAK MAIN MERCUN , AJAK AKU SEKALI!!!
TIME BAKAR LEMANG TU , TOLONG LAA JAGA API TU NANTI HANGUS!!!
TIME KACAU DODOL TU , JANGAN BAGI HANGUS!!!

yg pastinya jadikn raya sebagai masanya kita berkumpul dgn ahli keluarga kita. 
bkn selalu pon kn nk jmpa beramai-ramai.
btul tak?

wajik , lemang , dodol , ketupat , rendang , lontong , dendeng , tart nenas , almond london , batang buruk , 
bangkit santan , kuih makmur , cornflake madu , rempeyek , serunding..

itulah menu-menu yg telah ku "set" kan dlm kpala ni.
amboi-amboi!!mcm 2 nk mkn! 
hahaha..lupa terus diet! mak aii , rugi gila sape yg diet pg raya ye. tak syok!!
hahaha. tp mkn tu berpada2 laa. cuma rindu je nk mkn bnda2 ni. 
namanya pon raya..setahun sekali!!!
bukan selalu pon. 

No comments:

Post a Comment