Monday 22 August 2011

ku rela jika ini yang terbaik bagiku..

assalamualaikum kpd semua.
syukur alhamdulilah , aku baik-baik saja.
ALLAH s.w.t itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
DIA lg thu tentang apa yang kita rancang.

ku rela jika ini yang terbaik bagiku.
apakah maksud disebalik post ini?
hati ini kembali dilukai lagi.
mengapa? bagaimana? semuanya akn dikupas sebentar lg.

entah bagaimana..begitu senang hatiku ini dilukai.
begitu senang untuk disakiti.
adakah hati aku terlalu lembut? cukup senang digores sekali.
bukan sekali , malah sudah banyak terjadi begitu.

sudah banyak kali aku berendam air mata.
entah berapa banyak liter air mata telah ku "bazirkan" untuk ini.
terlalu murah air mata ini.
cukup sukar untuk aku lalui semua ini.

sepanjang hampir setahun 5 bulan ini , lebih banyak cerita duka dari suka.
lebih banyak air mata dari ketawa.
meskipun begitu , bibirku masih mampu menguntum senyuman lagi.
ya , mungkin aku sudah mula kuat untu kembali berdiri.

mujurlah ada aida dan elda. boleh aku katakan yang mereka ini rakan sejatiku.
ada saat aku susah dan senang.
jatuh bangkitku mereka saksikan.
saat kecewa dan suka mereka ada bersamaku.

cukup tega hati ini disakiti oleh dia. 
sekali lagi disakiti oleh dia.
ohh kali ini luka yang dia tinggalkan cukup dalam.
mungkin aku tak bisa memaafkan dia lagi. mungkin TIDAK lagi.

kepada dia , maafkan segala kesalahanku.
tiada niat di hati ni. tapi kau telah sakitkan hati ini untuk kedua kalinya.
kau beri harapan kepada aku seolah-olah aku ni permainan utk kau.
aku ni ada harga diri dan ada perasaan.

aku rela dan aku redha ini terjadi kepadaku.
Ya ALLAH , aku rela dan redha jika ini KAU berikan kepadaku.
Ya ALLAH , mungkin KAU ingin tunjukkan sesuatu kepadaku.
Ya ALLAH , aku tahu KAU Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Ya ALLAH , KAU pinjamkan kekuatan kepadaku.
sesungguhnya pada saat ini hatiku terlalu rapuh.

terlalu senang aku cair terhadap dia.
segala kata-katanya bagai madu.
dia benar-benar seorang pendusta!
aku tahu aku bukan tuhan untuk menghukum orang. 
biarlah ALLAH s.w.t menentukan semuanya yang telah terjadi.
kini hatiku benar-benar terluka untuk kesekalian kalinya. cukup terluka!

dari hati ini , aku sememangnya cukup sakit. 
terlalu sakit hati ini. ku ingin merawat luka yang terpendam.
oleh itu aku sudah tidak sabar untuk menamatkan pengajianku.
sungguh , aku sudah tak sabar untuk keluar dari IIC. 
can I? another 2 semester to I finish my study in here.
moga aku mampu! doakan aku. mlm ini aku tidak akan buat DIARI RAMADHANku seperti kelazimannya. 
harap maklum! :)

menguntumlah senyum saat ku dilanda duka.
mekarlah ia sehingga bila-bila.
lara yang lalu ku ingin hapuskan ia.
biarlah cinta kepada DIA yang membawaku ke syurga hakiki.

No comments:

Post a Comment