Friday 24 February 2012

My Name is Cikgu Hana!

Assalamualaikum & selamat pagi. 
*Aiseh , dah tengah malam ni.

Ok , aku just nak share tentang pengalaman aku sebagai student + guru tadika. 
sangat seronok! Tanpa tekanan yang terlebih. 
Sebab bila tengok mereka belajar , aku jadi happy. 

Terus terang aku sangat seronok mengajar. 
Berbeza bila preactical dalam kelas. 
Bila ke tadika , baru aku rasa apa yang senior aku yang sebelum ini rasai. 

Baru aku tahu betapa beratnya tugas sebgai guru. 
Baru aku tahu.
Namun , ternyata pilihanku tidak silap.
Aku anggap rezekiku untuk mendalami bidang Komunikasi , tidak kesampaian..namun ada hikmahNya.
Ya Allah , aku bersyukur kerana Kau telah memberikanku pilihan sebegini. 

Pada mulanya sekadar memenuhi permintaan makcikku , aku tekad untuk menjadi seorang guru tadika yang baik kepada kanak2. 
Mana tahu rezekiku pula..bila sudah ada tadika sendiri. 
Tapi , sudah tentu aku mahu further study kt UM! 
Ambil bidang Psikologi & kerja part time kat Little Caliph ke..Genius Aulad ke..
Hehe. Jauhnya impianku. Ehh mesti la. :)

Ok  laa. Aku nak tidur dulu. Esok ada kursus kahwin kt IIC. :

No comments:

Post a Comment