Tuesday 21 February 2012

Lavender ohh!

Assalamualaikum & selamat malam!
Ok , tiba2 aje nak mengarut dlm blogku ini. Hehe.
Di celah kesibukanku meniti nak dekat final nih..haishhh!!! 
Buleh gila aku dibuatnya! 

Hurmm. Assignment , jgn cakap. Always ada. Haha. Tak nak tension pulak aku!
Presentation? Hurmm. Always ada. Entahlah der. Wa pun tak tahu nak cakap apa lagi. 
Arigato gozaimas laa lecturer2ku..
Hehehe. :)

Ok. Dah nak ngarut pasal life kolej. Hehe.
Next..the story I wanna share to you. 
Is about Lavender. Nice sound right? :)


lawa gila kn bunga ni? Serius aku nak petik sendiri bunga ini!
Sayangnya..ianya hanya didapati di Australia.
Sampaikan buat judul drama.
Korang tgok tak Dingin Lavenda? Alaa kat TV3 tu..setiap Jumaat tu. 


This drama really awesome. I really like it. Starring by Eira Syazira , Zarina Zainoordin , Faralyna Idris , Azlee Khairi. 
Kisah Jannah yg menimba ilmu dengan Murni & Nana di Australia. Culture shock yg terjadi pada Murni hingga hilang pedoman bnar2 membuatku rasa berhati2 seandainya aku berpeluang further study kt oversea kelak. Diadaptasi dari novel Dingin Salju Indiana terbitan Galeri Ilmu benar2 mencuit hati penonton. Mana tidaknya , bnyk sekarang kita dengar kisah student Malaysia yg mula berubah setelah tinggal & belajar di luar negara. 

Aku jadi takut & bimbang. Namun , selagi kita tak lari dari cara hidup Islam..InsyaAllah. 
Terpeliharalah diri kita dari semua itu. Amin.


Ini laa novel yg aku maksudkan. Cerita sama namun berbeza lokasinya. Lokasi dlm novel ini di Indiana , Amerika Syarikat. :)


Bau bunga lavender mmg wangi. Menenangkan jiwa laa siot! Hehe. Nak satu taman boleh? :p

No comments:

Post a Comment